www.cep.si

Perspectives

Logo perspectivesPerspectives represent an online platform, established by the Centre for European Perspectives and partners, for different authors and analysts to publish, present and disseminate their work. Perspectives publish different opinions, reviews, review papers, policy papers, practitioner papers, strategies and academic (scientific) papers.

The subject coverage of Perspectives covers the broad fields of international relations, foreign policy issues, diplomacy and international economy, but are not limited only to it.

The online platform enables authors to disseminate their work among the CEP network of think tanks and their research partner institutions. All authors and contributors are thus invited to submit their work at This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it., where all the received documents will be reviewed and commented before publishing by the editorial board:

dr. Gorazd Justinek
dr. Stanislav Raščan

Vojko Kuzma: Jürgen Todenhöfer: "Znotraj IS – 10 dni v "Islamski državi""

TodenhoferNemški avtor, Jürgen Todenhöfer, sicer po izobrazbi sodnik, dolgoletni zaposleni strokovni sodelavec CDU v nemškem Bundestagu, novinar, medijski manager in urednik ter avtor številnih knjig o arabskem svetu, se je leta 2014 odločil za nenavadno in za poročevalsko novinarstvo redko potezo, saj ni prav veliko zahodnih novinarjev, ki bi jim bilo dano, da bi lahko obiskali IS in se od tam tudi vrnili.

 

 

 

  

 

Vojko Kuzma: George Friedman, KRIZNA ŽARIŠČA (Nastajajoče evropske krize)

Prvi mož in ustanovitelj ameriškega geopolitičnega think-tanka STRATFOR, George Friedman, svoj obsežen geopolitični izdajateljski opus v letu 2015 dopolnjuje z novo knjigo z naslovom "Krizna žarišča – nastajajoče evropske krize."

Vojko Kuzma: Some views, remarks and geopolitical thoughts about OBOR and “16+1” Initiative

It is interesting, that China Initiative for cooperation with CEE countries, named "16+1" Initiative even originated before OBOR.

"16+1”Initiative was introduced in April 2012, almost one year before China officially announced “Silk Road Economic Belt and 21 st Century Maritime Silk Road” (referred as One belt one Road - OBOR) in September and October 2013.

CEE countries represent an end and beginning, that is, an opening window of opportunity for China “go west” connections to Europe, and vice versa. It is beginning of OBOR from Europe to China. Thus “16+1 Initiative” is seen as important part of China vast project, connecting three continents and several sub regions. When completed, like the ancient Silk Road, it will connect three continents: Asia, Europe, and Africa.

Marcel Koprol: Daljnosežne posledice nizozemskega referenduma

Mineva mesec dni od ne zavezujočega referenduma , ki so ga 6. aprila letos Nizozemci, trenutno predsedujoči EU, izvedli v zvezi z uveljavitvijo sklenjenega Pridružitvenega sporazuma med EU in Ukrajino . Izid referenduma, ki je veljaven, saj se je glasovanja udeležilo nekaj več kot 30% volivcev, pa je vnesel v že tako močno načeto enotnost EU dodaten nemir. Proti sporazumu se je izjasnilo več kot 63% volivcev, kar je dovolj močno sporočilo, ki nizozemski vladi in parlamentu zelo zmanjšuje manevrski prostor za njegovo ratifikacijo. Brez soglasne potrditve vseh 28 članic pa Pridružitveni sporazum, v sedanji obliki, ne more stopiti v veljavo. Če želijo v EU začeti z uveljavljanjem sporazuma, morajo zelo hitro poiskati "opt-out" način za nizozemsko izločitev iz procesa ratifikacije ter tako omogočiti, da sporazum nekako zaživi. Nizozemska vlada bi na ta način tudi pridobila čas, da poišče izhod iz nastalega, zanjo zelo neprijetnega zapleta.

Marcel Koprol: Bodo zadnje krize res omajale trdnost EU?

Po letu 2008, ko se je EU soočila s svojo prvo veliko notranjo krizo, ki jo je povzročilo razsipno in nenadzorovano trošenje proračunskih sredstev v nekaterih državah sredozemskega dela EU, se je leta 2015 EU ponovno znašla v primežu nove krize, ki utegne imeti hujše in bolj daljnosežne posledice, kot jih je imela evrska kriza. EU je v svoji pretekli zgodovini uspela pod nemškim vodstvom in z dokaj složnem sodelovanjem vseh držav članic probleme dovolj uspešno razrešiti (tudi ukrajinsko krizo in dogovor o delnih sankcijah proti Ruski federaciji), toda begunska kriza je zaradi porasta medsebojnega nezaupanja in konceptualnih razhajanj med državami članicami, ostro zarezala v evropski pravni red in deklarirane vrednote najbolj uspešne svetovne integracije.

You are here: Home PERSPECTIVES